Husmorparadokset

Husmordebatten er heit for tida!
Klassekampen skriver i dag om det paradokset det er at kvinner er mer yrkesaktive enn noen gang, samtidig som kvinnebladene fremstiller det som en trend å trappe ned på jobben for å stulle hjemme.

Sannheten er jo at mange kvinner i dag dyrker tradisjonelle hjemlige verdier, samtidig som de er i full jobb. Hektiske dager, med andre ord!

Jeg har skrevet om cupcake-helvete i siste nummer av Prosa.

Les også fabelaktige Liv Strömquist analyse av husmortrenden her.

2 svar

  1. Og Klassekampen siterte også deg – jeg har funnet vegen hit for å si at jeg vandra (fra kjøkkenet, hvor jeg lagde en husmoderlig lørdagspizza og leste *den* varianten av KK) for å legge avisa i fanget på mannen og konstatere at fler enn oss synes den andre varianten av KK har blitt riktig så traurig lesestoff. Yay!

  2. Fantastisk. Denne skal legges i «Read later» lista mi. Prosa er fantastisk (jeg er muligens litt partisk men)

Legg igjen en kommentar