Costume møter markedsavdelingen til Hugo Boss

costumeDen 27 år gamle danske modellen Freja Beha Erichsen er en av verdens største moteikoner, kan jeg lese i siste nummer av Costume. Bladet har viet fem sider til det de kaller «et sjelden innblikk i supermodellens liv.»
Leseren kan dermed ledes til å tro at journalisten faktisk har møtt modellen og hatt en samtale med henne under fire øyne, men så er ikke tilfelle. Midtveis i artikkelen leser vi følgende:

costume2Under så håpløse betingelser må det være lov til å spørre: Hvorfor i all verden velger bladet å gjennomføre intervjuet i det hele tatt? Vi snakker altså om en dansk fotomodell, ikke dronning Elizabeth.

Jeg må si jeg også stusset over bildeteksten til dette bildet:
costume3costume4
På hvilken måte utfordres egentlig kjønsstereotypiene her?

3 svar

  1. Jeg sliter med å tro på en fotomodell som «har alltid gjort det motsatte av det hun har blitt fortalt» – det er vel ikke akkurat det som er jobben din som modell?

    Ellers er jeg fascinert av matten til journalisten: Hvordan får hun Freja + seg selv + fire stk Hugo Boss markedsavd. til å bli sju parsoner?

  2. *personer (selvsagt)

  3. […] Jeg har skrevet om noe lignende her: I 2010 utfordrer en supersexy og naken Freja kjønnstereotyper. […]

Legg igjen en kommentar