Rumpetårn på fortauet

20140902_121821-1Jeg har fulgt litt med på bergensernes lange kamp for å holde reklamegigantene JCDecaux og Clear Channel ute av bybildet. Og krysser fingrene for at de vil lykkes med det.

I går ble jeg minnet om hvorfor de kjemper, da jeg skulle inn på Tronsmo for å kjøpe ei bok. Denne kvadratmeter store rumpa sperret nemlig fortauet utenfor inngangspartiet.

JCDecauxs reklametårn har preget Oslos gater i snart ti år.

Jeg hadde vært litt mer glad i byen uten dem.

2 svar

  1. Forjævlighetens forsøpling av byrommet, æsse.

  2. Oppgitt er vel ordet som dekker det meste av bilde over! Lurer på om det hadde vært like greit hvis det var en mannerumpe i gjennomsiktig blonde bokser!? Syns undertøys merkene drar den vel langt i reklamene sine, særlig de rettet mot kvinner. Jeg får i vertfall ikke videre lyst til å løpe til butikken for å kjøpe denne trusa, blir vel litt stikk motsatt at en lar det være av prinsipp!

Legg igjen en kommentar

