Jeg reiser til Malmø

forumI morgen reiser jeg til Malmø, og jeg gleder meg stort!

Jeg skal holde foredrag på megakonferansen ”Nordiskt Forum – New Action on Women’s Rights”, der store deler av den nordiske kvinnebevegelsen samles.

Arrangementet er en videreføring av de nordiske kvinnekonferansene som ble holdt i Oslo 1988 og i Turku, Finland i 1994, og ambisjonene er store. Målet er at man skal ende opp i et sluttdokument som skal fremme og sikre et mer likestilt samfunn i Norden, Europa og resten av verden.

Det er lagt opp til et hundretalls programposter, og arrangørene håper på at minst 15 000 deltakere – aktivister, organisasjoner, politikere og andre aktører fra hele Norden – skal delta. Blant de mange som opptrer er Ane Brun, Sofi Oksanen, Vigdís Finnbogadóttir, Berit Ås, Gerd Kristiansen, Queendom, Ritt Bjerregaard, Gail Dines, Marte Michelet, Tiina Rosenberg, Gudrun Schyman og Maria Sveland. Og meg. Hurra!

Legg igjen en kommentar

