Noe står på spill

varden2

Faksimile Retriever/Varden

Helga Lilleland i avisa Varden har viet en helside til min bok «Født feminist,» og skriver at den har årets rekord på eselører og understrekninger fordi det var så mye å merke seg i boka:

«Breen skriver både lett og morsomt, og er en god observatør. Likevel er det en alvorlig bok om en alvorlig utvikling, som ikke alltid er like lett å se – og som det snakkes lite om. Takk for sånne som Marta Breen som her siterer en annen skarp dame, Anne Lindmo: Vi er en syk foreldregenerasjon, vi oppdrar små hertuger og prinsesser, vi smører dem i fett og ruller dem i gull. De aner ikke hva livet er. De bare: Hvor er druene mine?»

«En viktig bok, les den. Det står faktisk noe på spill.»

3 svar

  1. Ja, vi har det her i landet. Synd vi bruker overfloden til å gjøre kommende generasjoner til krevende og bortskjemte små paschaer. Å være på kongress i Istanbul og få en liten smak av demonstranter og tåregass får en virkelig til å sette pris på hvor godt det er å bo i Norge! Og jeg harselerer ikke med noe, vi har kamper her hjemme, både feministsak, skolepolitikk og andre ting dom jeg bekymrer meg for og synes er krevende nok! Men vi trenger ihvertfall ikke bekymre oss for at våre døtre ikke skal bli inkludert i grunnleggende menneskerettigheter når de vokser opp.
    www. barbarellaswantitall. blogspot.no

  2. Har halvveis bevisst unngått litteratur med feminisme som stempel til nå. Boka di er noe av det beste jeg har lest, og akkurat som forfatteren av artikkelen ble det masse eselører:) dette er jo min samtid! Leste alt i ett og måtte bare gi tilbakemelding om at dette var en bra bok før jeg legger meg for kvelden.

    1. Tusen takk, det var veldig hyggelig å høre!

Legg igjen en kommentar

