Når folk slår tilbake

14HE1_cover_163320Bladet Henne Vakker fikk mye tyn i sosiale medier for sitt positive fokus på botox og fettsuging. Faktisk ble kritikken så sterk at de nå går ut med en offentlig beklagelse.

Samtidig gikk Nettavisens sjefsredaktør ut og sa at min bloggpost om deres mange kjønnsdiskriminerende oppslag, har bidratt til at Nettavisen nå legger om kursen.

Viral feminisme, kalles dette. Engasjement, humor og spredning i sosiale medier kan være en uslåelig kombinasjon.

journalisten 2

Faksimile Journalisten

vårt land

Faksimile Vårt Land

1855963-8-1396456577815

Parodien på Henne Vakker som spredte seg på nettet, laget av illustratør Yetien på bloggen yetizone.blogg.no.

5 svar

  1. Yess, utrolig bra! Kanskje du har rett i at vi nå er i ferd med å starte en ny, stor og kraftig bølge?

  2. Knallbra at du fikk til dette, Marta!

    Jeg regner med at det for det meste er kvinner i Henne-redaksjonen, og derfor undrer jeg meg over hvordan de kan stå for et slikt innhold. Enten er de lite bevisste på hvilke signaler slike artikler og forsider sender ut, eller så gjør de det helt bevisst for å støtte en uspiselig bransje. Begge deler er jo egentlig ganske trist…

  3. Hurra! Kjempebra at det kom nokre ordentlige beklagelsar frå det mediet.
    Eg har akkurat skrive spørsmål til kvifor diverse medier alltid skal lade det negativt når jenter er fornøgde med segsjølv. Og kvifor eg likar selfie-bevegelsen, av akkurat denne grunnen.

Legg igjen en kommentar

