Hvordan vil du ha egget ditt?

All ære til Arne & Carlos som har skapt seg en liten formue på sine hobbybøker.

Men.

Hvis jeg hadde hatt tid til å strikke høyhalsede gensere til husets egg, ville jeg seriøst ha tatt en kikk på prioriteringene mine.

6 svar

  1. Kari Morthensen | Svar

    Vel, du hadde altså tid til å skrive dette blogginnlegget. Hvor høyverdig var egentlig det? Noen av oss der ute har behov for småpuslerier mens vi ser på tv. Å strikke høyhalsere til egg er vel bedre enn å røyke og drikke øl? Strikking er ikke lenger forferdelig nyttig, men det forurenser verken ytre eller indre miljø. Og de aller fleste av oss strikkere (selv gjør jeg det for tiden stort i sofaputetrekk) driver jo ikke med det hele tiden. Det er rett og slett en liten hobby som vi slapper av med etter å ha gjort alle de høyverdige tingene.

  2. Du ville nok ikke det, nettopp fordi du hadde funnet en aktivitet som ga deg noe som for deg er bra.

  3. He he, det blir nok ikke påskepynt på meg heller. MEN jeg strikket et par julekuler i fjor. Det var ganske avkoblende i et litt for stresset liv. Mens jeg hørte på sånne fornuftige radioprogrammer på NRK P2 da, 😀

    Gikk egentlig inn her for å si at jeg ble veldig inpirert av deg og de andre damene i går på debatten. Hvilke tanker det satte i gang sier jeg litt om i morgen 8. mars i min blogg. God dag, jeg heier på deg!

    Ellen

  4. hvordan vil du ha gullungen din, varm, kald, hardkokt, følsom, homofil? lenge siden vi har debattert kunstig befruktning nå.

  5. Ein mann i heimbygda mi brukte å skriva i lokalavisa i ny og ne. Reiseskildringar, kommentarar, poesi. Eg gløymer aldri innlegget han hadde om jenter og røyking. Han skreiv om korleis han såg fleire og fleire jenter og unge kvinner sitja på kafe og røyka, og det likte han ikkje. Han meinte dette hang saman med at dei ikkje strikka eller hekla lenger, og trong nok å halda fingrane aktive med – og hadde vald røyken. Innlegget var ei oppmoding til moderne kvinner om å strikka meir og røyka mindre.

  6. […] at Marta ikke har noe sans for kvinners hang til håndarbeid – her om dagen kommenterte hun at det må være noe galt med prioriteringene når godt voksne kvinner sitter og strikker høyhalsede gensere til egg. Altså […]

Legg igjen en kommentar

