Husmordebatt på Ekko

Mitt essay om cupcakehelvete i Prosa har vakt debatt, og i morgen klokka 09 skal jeg på P2 for å svare på kritikk fra ivrige kakebakere. Kan bli interessant!
Programmet heter Ekko og skal ledes av Mona Myklebust.

Ett Svar

  1. Hørte debatten!
    Ble så glad da jeg hørte en som mente akkurat det samme som meg! Har noen ganger trodd jeg var alene 🙂
    Har irritert meg i mange år over dette husmortyranniet. Kvinner sliter seg ut for å få alt til å være «perfekt» Ikke rart vi havner i tidsklemma og møter veggen…
    «Må jo skrive julekortene for hånd…» Må jo ha hjemmebakte kaker med på foreldremøtet»
    Og når dette skal diskuteres blir det alltid samme konklusjon som når en diskuterer valg av mannens etternavn. «Jeg har jo valgt det selv.» Norske kvinner er besatt av å forklare alle akspekter av livet med at dette har de valgt selv. Idag er jeg den eneste av mine venninner som har beholdt mitt eget navn etter at jeg giftet meg. Det virker som vi norske såkalt likestilte kvinner ikke klarer å se at også våre valg styres av noe større enn oss. Og at vi faktisk beveger oss i flokk. Det er jo ikke nødvendigvis galt å bake cupcakes selv. Men det er feil å late som om dette kun er et personlig valg vi tar.
    Førjulshilen Ina

Legg igjen en kommentar

