Polet pusher ungdomssprit

Jeg har nettopp vært i studioet til Radioselskapet på P2 og snakket om ungdomssprit. Det vil si den nye typen spritdrinker som ligger rett under 22 prosent, og som derfor er lovlig for 18-åringer å kjøpe. Dette «smutthullet» har produsentene utnyttet maksimalt, så det finnes i dag over femti ulike spritprodukter rettet mot ungdom. Fargerike og fristende. Og Polet har markert flaskene med «18-årsgrense»-skilt – sånn i tilfelle noen var i tvil om hvem dette var beregnet på.

Det burde da ikke være en kjerneoppgave for et statlig vinmonopol å få ungdom til å drikke mer sprit? Her må de ha misforstått oppdraget sitt, tenker jeg.

Jeg skal forresten være fast deltager i Radioselskapets «Tenketank» framover, og gleder meg til å se mere til programmets flotte leder Nina Stensrud Martin! (bildet)

Ett Svar

  1. Jeg fantaserer om Nina Stensrud Martins radiostemme som app på iPhonen min. Hun er en språk- og radioformidlingsambassadør som burde fått egen post på statsbudsjettet og en smiestue med dere to i seg må bare bli håndverk av rang! Jeg blir ør av fryd. Nå; nettradioMartin!

Legg igjen en kommentar

