Marta tester: Farris Bad

Larvik - ikke lenger noen filleby

Jeg har overnattet på spahotellet Farris Bad i Larvik flere ganger de siste månedene. Mye har skjedd med havneområdet i vestfoldbyen siden jeg bodde her i skoleårene mine. Etter at danskeferja endelig ble fjernet fra kaia i sentrum, har en flott strandpromenade blitt bygd opp, med badebrygger, stupetårn, strandvolleyballbane, skate-områder og flere hyggelige spisesteder i vannkanten.
Selve hotellet har mange fortrinn, ikke minst beliggenheten ved den nyoppussede stranda Batteritomta. Sist jeg var på stedet fikk jeg et hotellrom der jeg hørte bølgene slå sakte mot stranda natta gjennom – en svært behagelig lyd å sovne til! Sengene er for øvrig fabelaktige med store, myke, deilige dyner. Interiøret er pent og gjennomført, og selv knivene og gaflene lyser ”design”.

Det jeg savnet mest var en vannkoker eller espressomaskin på rommene: Det er noe eget over det å lage seg en kopp kaffe på hotellrommet. Jeg synes også de kunne spandert på oss noen små sjampooer, dusjhetter, såper og lignende på badet, slike miniflasker hører jo liksom med til hotellsjarmen. Det var dessuten altfor få kanaler på tv´n, og ingen av dem var musikkanaler. Jeg liker å sette på MTV, VH1 eller i det minste en radiokanal når jeg gjør meg klar til fest.
Men som sagt, hotellet vinner mye på beliggenheten. Hvor ellers kan du nyte hotellfrokosten i sola på en vakker paviljong mens bølgene slår inn like ved beina dine? Og spa-fasilitene er nydelige. Heia Larvik!

Ett Svar

  1. Jeg har vært i spa avdelingen der, og tatt en behandeling – og det var MEGET deilig!! Hotellet er lekkert og må jo ha norges fineste beliggenhet!

Legg igjen en kommentar

