Laks med svor

HPIM3805Jeg har nettopp fortært en strålende laksemiddag i hagen, inspirert av et Jamie Olivier-program jeg tilfeldigvis switchet innom i går.
Som Jamie skrapte jeg skjellene av skinnet på en veldig stor laksefilet, saltet og pepret, før jeg la den på med skinnsiden ned i en varm grillpanne. Da fisken nesten var gjennomstekt, snudde jeg den og dro skinnet forsiktig av i et stort flak. Jeg skrapte bort litt ”gørr” på innsiden av skinnet og la det tilbake i panna med denne siden ned. Fisken ble servert på et fat med hjemmelaget persillepesto på toppen og brukne flak med skinnsvor strødd over. Og litt fenikkelpuré ved siden av. Da ble det matlykke på Manglerud!

Hagen på Manglerud

Hagen på Manglerud

Ett Svar

  1. Det er gutten sin det! Han er god! 😉

Legg igjen en kommentar

