Slagferdige journalister

Der fant jeg et gullkorn!

Der fant jeg et gullkorn!

De siste månedene har jeg kjørt en serie på bloggen med tittelen ”Slagferdige kjendiser.” Her har jeg presentert mange gode og noen skrekkelige sitater fra norske kjentfolk. Men kjendisene er heldigvis ikke alene om å ha det i kjeften – også vi journalister kan slå til i blant. Her er noen eksempler på det.

– Jeg tror selvgodheten til de som vet alt, er mer uutholdelig for vanlige folk enn skamløsheten til de som eier alt.
Magnus Marsdal til VG

– Det er alltid en fare for at det har vært morsdag.
Magnus Marsdal igjen

– Flytter man inn i ny leilighet, virker varmefliser på badet som en ufattelig luksus i 24 timer, hvorpå det øyeblikkelig overføres til avdelingen for grunnleggende menneskerettigheter.
DNs Bjørn Gabrielsen

– Hellas er sivilisasjonens vugge, men du må fortsatt legge brukt toalettpapir i en søppelkurv ved siden av klosettet.
Eivind Eidslott i Dagbladet

– ”Slackerhymnen ”Pes” kan fort blir en russehit til våren. På forsøksgym, vel og merke.
DNs Per Asbjørn Risnes anmelder ”Fjorden Baby!”

– Bloggerne er en stadig påminnelse om viktigheten av den godt redigerte avis.
Vetle Lid Larssen

– Fordi jeg har vært på tv, tror folk at jeg lider av Alzheimer. Folk som jeg har kjent i mange år, kommer bort til meg og presenterer seg ved navn.
Per Sundnes til KK

– Profilerte kjendiser blir til stadighet påprakket et ansvar om at de skal være ”gode eksempler”; Noe som i dette landet betyr at man skal spise havrekli til frokost, sykle på jobben, drikke urtete og spise grovt brød med norsk ost for så å slenge innom SATS på vei hjem og løpe av seg alt stress.
Nordlys´ Egon Holstad

– Det var den gang journalister hadde dårlig ånde og god penn. I dag spiser de bedre enn de skriver.
Halvard C. Hanssen mimrer om Torstrupkjellerens glansdager

– Dagbladet har alltid vært bedre før.
Arvid Bryne til Dag og Tid

– Jeg liker bedre å lese om gale mennesker, enn å være sammen med dem.
Nils-Øivind Haagensen til DN

– Livet som p2-lytter er en serie med skuffelser. Det er bare rett og rimelig, for kanalen er spesialtilpasset for den allerede misfornøyde lytter.
Andreas Viestad

– Den eneste (film-) sjangeren vi har i Norge er: ”Ung gutt vokser opp og oppdager at han har penis.”
Brita Møystad Engseth

2 svar

  1. Jeg synes vel forsåvidt at Vetle Lid Larsen er en brukbar påminnelse om viktigheten av den godt redigerte avis.

  2. Kunne ikke vert mer enig :

    – Bloggerne er en stadig påminnelse om viktigheten av den godt redigerte avis.
    Vetle Lid Larssen

    Bloggere er folk uten ekte jobb eller et liv.

Legg igjen en kommentar

