Nerd, jeg?

Dagbladet har i dag en oppfølgingssak etter mitt utspill om kvinnelige musikere og mannlige anmeldere. I saken diskuteres blant annet mangelen på kvinnelige musikkjournalister, og Groove.nos redaktør Bjørn Hammershaug foreslår at årsaken kan være at jenter mangler det nerdegenet mange gutter innehar. Les hele artikkelen her:

http://www.dagbladet.no/2009/02/13/kultur/musikk/bylarm/4836312/

I min bok «Piker, vin og sang» står det mer om kvinnelige musikkjournalister, kjønnsladde anmeldelser og nerdegener.

3 svar

  1. Teorien om nerdgen var latterlig.

  2. Henta mye inspirasjon i boka di når jeg fordypet meg i kvinner og musikk på musikkvitenskap! Du er dyktig, kul og det er viktig at musikkritikere blir satt på plass! 😀

    1. Tusen takk, det var hyggelige og oppmuntrende ord!

Legg igjen en kommentar

