Jeg deler ut Oscar-stautetter

Jeg har ikke rukket å se alle årets Oscar-vinnere, og har derfor hatt min egen lille utdeling.
De ti BESTE filmene jeg har sett de siste par åra:

1. Brokeback Mountain
2. Into the wild
3. Notes on a scandal
4. Den andre siden
5. The Wrestler
6. La den rette komme inn
7. Mot veggen
8. Språkets hemmelige liv
9. Den man elsker
10. Juno

og: De ti VERSTE filmene jeg har sett de siste par åra:

1. Mirakel
2. Lønsj
3. Mamma Mia
4. Silent Hill
5. Terminalen
6. En julefortelling
7. Suburban Girl
8. Margot at the wedding
9. Charlie Wilsons war
10. Att göra en pudel

4 svar

  1. Selv om jeg nok ikke er helt enig i at de ti filmene du har listet opp som de beste filmene de siste årene, virkelig ER de ti beste filmene laget i denne perioden, er det flott å se at du har viet norsk film nok av plass i den andre enden av skalaen. Lønsj er kanskje det verste jeg noengang har utsatt meg selv for.

  2. Mamma Mia var virkleig grusom !

    Så du forresten disse de siste par åra for de burde vært på lista ;

    – The Bands visit (egyptisk militærband på tur til israel – nydleig film)

    – This is England ( kanskje min favorit de se siste åra – om skinheads i england på tidlig 80-tall – før skinheads ble synonymt med nazi og fascisme)

    – Farvel Falkenberg ( gutter sal bli menn , melankolsk med utrolig vakker musikk)

    Nu ja…

    1. Hei Geir
      Ja, «This is England» likte jeg veldig godt! Den hadde kommet med hvis lista var litt lenger. «Farvel Falkenberg» var ikke helt min greie, jeg er vel ikke dyp nok.. «The Bands visit» skal jeg være på utkikk etter.

  3. altså de tre filmene skulle være på «gode filmer» lista… = )

Legg igjen en kommentar

