Et veltalende rasshøl

turboneger-1– Det er mye bedre å være et rasshøl som liker å ha det moro, enn å sutte på maktas kuk, uttaler Turbonegers Thomas Seltzer i Dagbladet.
Ja det er så sant, som det er sagt, Thomas.
Jeg ville ellers trodd at Bendik Wold og Seltzers´ eksistensielle debatt om indierock og klassetilhørighet gikk over hodet på avisleserne, men den lange debatt-tråden viser tvert i mot at dette usedvanlig sære temaet fenger folk.
At han nå har tredoblet seertallene på sitt program Trygdekontoret, er en fin-fin anledning til å kose seg med flere gullkorn fra Seltzer-munn:

– Det er alltid de med mest penger som er mest antimaterialistiske.
Thomas Seltzer til Dagsavisen

– Vi har miljøvernere som synes charterfly til Mallorca er forurensende, mens rutefly til Toscana ikke er det.
Thomas Seltzer til Dagbladet

– Kultur skal ikke være et statlig-nasjonalt prosjekt. Ellers minner man om sentraleuropeiske land på 30-tallet som man ellers ikke liker å sammenligne seg med.
Thomas Seltzer til Dagsavisen

– Vi har et tomrom i oss som vi må fylle med alkohol. Det tomrommet heter magesekken.
Thomas Seltzer til VG

Blogglisten

4 svar

  1. Skal jeg være helt ærlig, så skjønte jeg ikke en dritt av ‘debatten’ mellom Seltzer og Wold. Jeg har vel for få vekttall, antar jeg…

  2. Jeg trodde vekttall var noe man spiste. Men det var det ikke.

  3. Tror det handler om noe ala radikalisme vs. snobbe ned kulturelt. Kanskje. Fikk inntrykk av at det manglet en rød tråd (eller noen som helst annen tråd) i denne debatten.

  4. Thommas «Selters» er den størte norske atist ever. Han har alt som skal til for å fyre opp bålet og varme seg godt etterpå. Et klokt musikkgeni som vi Nordmenn ikke forstår noe FØKK av! Jeg har ikke lest debatten – noe som foøvrig er liet aktuelt da Mr. Selters er kongen av alle debatter ; )

Legg igjen en kommentar

