Slagferdige kjendiser – om litteratur

selmalc3b8nning-aarc3b8

– Jeg tror alle kvinnelige forfattere – med unntak av Vigdis Hjorth – er plaget av tanker som ”Hva kommer mamma til å si?”
Selma Lønning Aarø til Dagbladet

– Å spørre om vi trenger biblioteket, er som å spørre om man trenger veikart nå som det har blitt så forferdelig mange veier.
Jon Bing til Morgenbladet

– Jeg er mettet på å lese oppvekstromaner om unge gutter som står og kikker i gardinsprekken på nabokona som kler av seg.
Anne B. Ragde til Dagbladet

– Jonathan Coe er utvilsomt den beste britiske forfatteren av sin generasjon. Noe som er litt synd, siden det er min generasjon.
Nick Hornby til Dagbladet

– Jeg misunner folk som elsker krim og fotball. De har rik tilgang på glede i livet. Vi andre må lete mer.
Anne Sandvik til Kamille

– Han blir regnet som en av de fire store, men jeg mener at Jonas Lie fikk være med fordi Ibsen ikke skulle se så liten ut, og fordi han hadde så fin lue.
Knut Nærum til Dagbladet

– Lesing gjør deg ikke automatisk til et bedre menneske. Stalin leste jo masse.
Vigdis Hjorth til KK

Legg igjen en kommentar

